Tanker om politik og historie…

På vej hjem fra byen

Posted in Højrefløjen, Random thoughts by polyb on 19. september 2010

William Jansen fra Bohemian Rhapsody foreslog på et tidspunkt at jeg lavede en slags dagbog over dagligdagen i Århus V. Det var egentlig en fed nok idé, men jeg er sgu egentlig for doven til at skrive så mange indlæg, og mit liv er sgu dybest set heller ikke så interessant for mennesker jeg ikke kender.

Nå, men hvorfor ikke skrive om en tilfældig dag i byen?

Startede ved middagstid hos en kammerat. Spillede lidt Playstation og drak lidt øl. Tog en taxa op til bowlingcentret, hvor en anden kammerat havde fribilletter. Taxachaufføren, en indvandrer, var sgu ret hyggelig – grinede af nogle platte men sjove pruttelyde mine venner lavede med deres telefoner. Ønskede os en god dag da vi stod af.

Bowlede i et par timer og drak en del fadøl. Var lidt stolt af en score på 157 i det ene spil. Tog tilbage ned i byen til kammeraten og festede med nogle venner. Drak en masse øl. Hyggede os gevaldigt. Fuck hvor er jeg glad for mine venner. Fik til sidst ondt i hovedet. Kunne sgu ikke mere. Havde fået for mange øl. Sagde farvel og tog hjemad. Skulle da lige have en shawarma på vejen.

Forlod shawarma baren og begyndte at gå hjemad. Gik forbi to danske piger der sad og tissede på fortovet. Gjorde mit bedste for ikke at kigge for meget. To ældre indvandrere på en 50 år gik forbi mig. Vendte mig rundt og kiggede bagud – de gik også bare forbi pigerne uden at sige noget eller kigge for meget.

Kom op til Nørregade. En flok unge indvandrere, vel 5-6 stykker, svingede til venstre lige foran mig og gik samme vej som jeg. To små-skaldede stive danske mænd i trediverne stod længere fremme. De råbte et eller andet efter indvandrergruppen da den gik forbi. De unge i gruppen sagde intet eller gjorde intet, og gik bare forbi.

En ældre mand kom gående i modsat retning. Indvandrergruppen flyttede sig allesammen så han kunne gå forbi uden at gå til siden. Det samme gjorde jeg. Vendte mig rundt og kiggede tilbage. De to små-skaldede mænd gjorde grin med den ældre mand og råbte et eller andet efter ham.

Gik videre hjemad. Ved et kryds var nogle stive danske unge ved at klatre op i et lyskryds og slå lidt på det. Fortsatte hjemad. Kom efterhånden op til nabolaget. Der skete ikke en skid. Fuldstændigt mennesketomt. Der er ellers en “ghetto” lige ved siden af. Ifølge politiets døgnrapporter er der ellers sket en del indbrud og andre ting og sager her på det sidste. For et par måneder siden var der en dansk mand der skød igennem en dør. Der var sat tape over skudhullet i døren. Det er væk nu. Varmemesteren har åbenbart sat en ny dør i – eller også har han ringet efter nogen der har gjort det.

Havde efterhånden fået det lidt bedre af den lange tur i den friske kolde luft, så hvorfor ikke skrive dette indlæg?

Det må folk så tolke som de vil…

Nu vil jeg sove, hvis jeg kan…

Skriv et svar

