Tanker om politik og historie…

Danskere og svenskere…

Posted in Random thoughts by polyb on 13. juli 2011

And now for something completely different…

Der er, siges det ofte, mange forskelle på danskere og svenskere. I virkeligheden er der nok tværtimod så mange ligheder, at vi derfor godt kan lide at lave jokes om forskellighederne. En for mit vedkommende hidtil ukendt forskel stødte jeg på her til aften, da jeg ville bikse et let og hurtigt måltid sammen.

Tilberedningsvejledningen til Blå Bånds TexMex Gryde så således ud:

TexMex Gryde - tilberedningsvejledning

Af who knows hvilken årsag skal svenskerne åbenbart simre/småkoge deres TexMex 5-10 minutter længere end danskerne før den er færdig. De næste 15 minutter kunne jeg derfor, mens jeg af og til rørte rundt i gryden, stå og nyde en kold pilsner på 4,6% og fundere lidt over hvor dumme de mon må være over på den anden side af Øresund.

En kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. mads said, on 5. august 2011 at 13:08

    Måske befinder svenskerne sig i en sådan højde, at vandet/retten koger før de 100 grader og dermed skal stå og småkoge lidt længere😀


Skriv et svar

