Tanker om politik og historie…

Åbent spørgsmål til Nicolai Sennels

Posted in Dansk Folkeparti, Debunking, Højrefløjen by polyb on 30. august 2011

Åbent spørgsmål til Nicolai Sennels, folketingskandidat for Dansk Folkeparti i Østjyllands Storkreds.

Dette indlæg er også bragt på 180grader.dk, hvor Nicolai Sennels forhåbentlig får øje på det.


Hej Nicolai

Flere af dine tilhængere, blandt andet en del af de gode mennesker inde på Uriasposten.net tror ikke på at du har udtalt følgende:

Jeg kan ikke lide islam og alle, som mener at islam bør have en plads i verden. Jeg bryder mig heller ikke om de negative konsekvenser, som muslimsk indvandring har ført med sig. Men jeg hader ikke alle muslimer.

Obama er en af dem, jeg ikke bryder mig om, og som jeg mener er blandt de mange, som burde rejse hjem, hvor han kommer fra.

…som blev skrevet af brugeren “Nicolai Sennels, 2100” i kommentarsporet til en blog på JP.dk den 12. oktober 2009.

Kommentaren falder som svar til Claus Elholm i et blogindlæg hvor Elholm netop diskuterer din person. Ligeledes er citatet blevet postet flere gange blandt andet her på 180grader, hvor din bruger her på sitet også har deltaget og dermed må have læst det, uden at du har nægtet at stå bag det.

Alligevel er der altså åbenbart en del af dine tilhængere der ikke tror på at du har udtalt dig således.

Kan man derfor få dig til for god ordens skyld at be- eller afkræfte hvorvidt det er dig der har skrevet kommentaren?

Hvis udtalelsen er din, og hvis du har tid og lyst, så er jeg også meget interesseret i at vide hvor du mener Obama kommer fra og altså skal rejse hjem til igen.

Mvh Polyb

UPDATE:
Her efter 2 dage har Nicolai Sennels stadig ikke svaret på spørgsmålet. Alt tyder på, at han nu må have læst den mail jeg har sendt ham, ligesom han har været logget ind på 180grader.dk og har postet artikler flere gange siden jeg postede spørgsmålet til ham derinde. I to af disse artikler har jeg også henvist ham til spørgsmålet uden at han har reageret. På Uriasposten.net har William Jansen postet en henvisning til spørgsmålet i en tråd som Nicolai Sennels har deltaget i, uden at han har reageret på det. Senest har jeg postet en henvisning til spørgsmålet i kommentarfeltet til den på daværende tidspunkt nyeste artikel på Sennels blog politisk-ukorrekt.dk. Min kommentar skulle godkendes og sidenhen er der flere der har kommenteret på bloggen uden at min kommentar er godkendt. Sennels har også postet flere artikler derinde, og må altså have set at min kommentar lå og ventede på godkendelse. Alt tyder derfor på at Sennels har valgt ikke at godkende min kommentar.

Nicolai Sennels viger tydeligvis udenom at svare på spørgsmålet, og jeg tør næsten godt at konkludere at det er ham der har udtalt at USA’s præsident Obama skal rejse hjem hvor han kommer fra.

Hvad han mener med dette må man jo så tolke lidt på. Da kommentaren falder i tråd med at Sennels udtaler sig om islam og muslimer, kunne man umiddelbart tro at Sennels abonnerer på idéen om at Obama er muslim. Som et andet medlem af Dansk Folkeparti, Mogens Camre, engang udtalte det: “Lad mig sige det klart: Muslimer skal bo i muslimland – og det er ikke her…”

Se eventuelt også:
Arbejde, samlejer og Nicolai Sennels

9 kommentarer

Subscribe to comments with RSS.

  1. WilliamJansen said, on 30. august 2011 at 23:02

    Det er bestemt umagen værd at nå frem til en endegyldig sandhed i dette spørgsmål. Har du sendt Sennels en mail?

  2. polyb said, on 31. august 2011 at 08:26

    Hej William
    Nej det har jeg ikke, men god idé – det vil jeg gøre 🙂

    Mail sendt til Nicolai Sennels:

    Hej Nicolai

    Vil høre om jeg kan få dig til at opklare et spørgsmål om din person på 180grader.dk, som der er uenighed om:
    http://www.180grader.dk/Sladder/spoergsmaal-til-nicolai-sennels-dansk-folkeparti

    Mvh Polyb

  3. WilliamJansen said, on 31. august 2011 at 16:59

    Prøv evt. at skriv til tipos@pol.dk, og nævn (med link) at der har været debat på højreorienterede blogs om udtalelsens rigtighed. Det giver dem en legitim grund til gøre det til en kuriosum-artikel/nyheds-historie, og du ved at Politiken gerne vil bringe historien, hvis de har en anledning.

  4. polyb said, on 1. september 2011 at 14:19

    Jeg vil ikke mene at der kan herske nogen tvivl om at Nicolai Sennels nu har set spørgsmålet. Jeg har som sagt sendt en mail til ham, han har været logget ind på 180grader.dk et par gange siden jeg postede indlægget der og jeg har henvist ham til spørgsmålet i nogle kommentarer i de tråde han har oprettet. Desuden har William kan jeg se henvist til spørgsmålet i en tråd på Uriasposten, hvor Sennels også har smidt en kommentar og altså har kigget med.

    Han viger, synes jeg, tydeligvis udenom at svare på spørgsmålet, og jeg tør næsten godt at konkludere at der er ham der har udtalt sig således om USA’s præsident Obama.

  5. Kaj said, on 7. september 2011 at 18:33

    Polyb

    Jeg håber du vil sprede det her så bredt som DFs kommende avis, Dansk Folkeblad. Folk skal informeres og vide at Nyrup havde ret: At uanset hvor mange anstrengelser de gør sig, stuerene bliver de aldrig.

    Hr. Sennels må simpelthen være den mest indskrænkede og uintelligente “psykolog” jeg har hørt om. Spild af uddannelsespenge.

  6. Margrete said, on 10. september 2011 at 14:33

    Giver virkelig Kaj ^ ret. Det er simpelthen en skam at vi i dagen Danmark ikke kan føre en ordentlig medmenneskelig tone overfor hinanden – uanset, hvor i verden vi kommer fra. Jer ser multikulturalitet som en berigelse til vores land, og ikke som en epidemi. Vi har godt af at få øjnene op for resten af verden og vide, at vi kan lære af hinandensen traditioner og kulturer.
    Håber på godt og spændende valg d. 15. September.

  7. […] USA’s præsident Obama skal rejse hjem hvor han kommer fra – 3. Verdenskrig imellem vesten og muslimske lande er i gang – Sennels politiske modstandere skal […]

  8. […] Titlen på et af de seneste indlæg på Nicolai Sennels såkaldt politisk ukorrekte blog lyder: “Muslimske stemmer afgjorde det danske folketingsvalg”. Jeg går ud fra at der skal lægges tryk på “danske” i den overskrift – for ligesom endvidere lige at minde os om, at de muslimer der åbenbart afgjorde det danske folketingsvalg selvfølgelig ikke er rigtige danskere og ikke burde befinde sig i landet. De hører tværtimod hjemme i “muslimland” sammen med muslimske brødre som den amerikanske præsident Obama. […]

  9. Karen Ellen Spannow said, on 22. december 2011 at 16:53

    Det er højst besynderligt, at man kan ansætte en skolepsykolog, der har så særprægede synspunkter som Nicolai Sennels. Og hvordan kan psykologforeningen rumme et medlem, der både nationalt og internationalt udbreder hadepropaganda i forhold til muslimer? Hvis nogen vil have mere detaillerede informationer om Sennels problematiske virke kan seneste nummer (126)af Social Kritik anbefales. Her gennemgår Benny Lihme en del af Sennels aktiviteter og udtalelser.


Skriv en kommentar